Ciudadanosekoak
letratakoak dira
Intentsitate
handiko aste tirabiratsu honetan, umore pixka bat jarri nahi diot gaurko idatzi
honi. Hain zuzen ere, Ciudadanosen ohiko jokabidearen inguruan nabaritu dudan ezaugarri
batez jardungo naiz: letratakoak direla. “Zientzietakoa ala letratakoa zara?”,
galdetu ohi dugu askotan; edo, “ni letratakoa naiz!”, jartzen dugu aitzakiatzat
kontu zailen bati ekiteko gogorik ez dugunean.
Atzo
Albert Riverak egin behar zuen batuketa ez zen batere zaila, baina huts egin
zuen. Hain zuzen ere, Pedro Sanchezi inorekin negoziatzeko duen ezgaitasuna aurpegiratzeko
gogoratu zion beraiek Andaluziako Gobernuko aurrekontua adostu dutela “bi
alderdiren artean”. Ez dakit nola kudeatuko duten Autonomia Erkidego bateko
aurrekontua hiruraino zenbatzeko gaitasuna ez dutenek! Agian arazoa izan daiteke
Vox alderdia batugai edo sumandoan sartzea ahaztu zaiela.
Ez
da lehen aldia ‘laranjek’ matematika arazoak erakusten dituztela. Euskadi eta
Nafarroako Hitzarmen Ekonomikoen ondoriozko kupoak direla eta ez direla ere ez
dira gai kontuak ondo egiteko. Agian arazoa herritarrei azaltzerako orduan
sortzen zaie, benetan diren moduan baino, kasualitatez, beraien diskurtsoari
komeni zaion moduan jakinarazten dituztelako.
Aitzitik,
abilagoak dira letrekin, komunikabideetako titularrak bilatzeko terminoak
asmatuz. Hain zuzen ere kupoaren inguruan ‘cuponazo’ hitz-jokoa asmatu zuten,
arrakasta handiz, eta asteongo presidente aukeraketa plenorako ‘Sanchezen Plana’,
‘Izuaren gela’ edota ‘Sanchezen banda’ plazaratu dituzte, ohiko diskurtsoetatik
aparte zerbait bitxia behar duten medioen gozamenerako.
Riveraren
tesien arabera, ‘banda’ horrek Sanchez presidente jartzeko plana erabat lotuta
zeukan. Azkenean, errealitateak gezurtatu egin zuen bere teoria hori, beste
hainbatetan bezala: kupoaren zenbaketarekin, Voxekin duten harremana ezkutatzeko
ahalegin lotsagabearekin edo Mutrikuko aireportuaren asmakizunarekin. Baina
hori gutxienekoa da: egiak ez diezazula titular polit bat hondatu. “Ni
letratakoa naiz!”
No hay comentarios:
Publicar un comentario